pb.pl
w schowku Tylko dla zalogowanych czytelników
zaloguj się
lub zarejestruj
dodaj do schowka

Air France 'emerytowały' Boeinga 747

KUP LICENCJĘ
Tadeusz Stasiuk
Pin It email print

Francuski narodowy przewoźnik lotniczy, linie Air France zakończyły wykorzystywanie ostatniego z 68 posiadanych samolotów Boeing 747, modelu, który znajdował się w ich flocie od ponad 40 lat, donosi Bloomberg.

 

Przewoźnik zastrzegł jednak, że ta ikona lotnictwa może „przetrwać” do 2020 r. w holenderskiej spółce KLM, należącej do grupy przewoźnika.

„Staruszek” zastąpiony został przez mniejszy model Boeing 777 i kilka Airbusów A380s. Jednak ponad 20 tych maszyn służy jeszcze w KLM, gdzie priorytetem było „emerytowanie” Boeinga MD-11  - powiedział Alexandre de Juniac, prezes Air France-KLM Group podczas ostatniego lotu dwupokładowym charakterystycznym modelem Boeing 747-400, któremu nadano pamiątkowy numer lotu AF747. W podróży, w której wzięło udział 432 osób, prezesowi towarzyszyło kilkunastu byłych pilotów 747.

W ostatnim locie na pokładzie znajdowało się również 380 pasażerów którzy zapłacili za bilet obejmujący trasę z Paryża, poprzez Lyon, Genewę, Marsylię, Montpellier, Bordeaux i Deauville nad Kanałem La Manche i powrót do stolicy Francji.

Kiedy Air France zaczęły sprzedawać bilety na ostatnie loty Boeingiem 747 były obawy o wystarczający popyt. Tymczasem przewoźnik zalany został falą aplikacji obejmująca ponad 30 tys. chętnych na przelot „Królową Niebios” jak nazwano maszynę od debiutu w 1970 r. 

Linie KLM posiadają obecnie 22 Boeingi 747, z czego siedem maszyn to warianty typowo pasażerskiej maszyny, zaś pozostałe 15 to tzw. wersja combi, która ma większe możliwości przewozu towarów. 

Po raz pierwszy Boeing 747 pojawił się nad Paryżem w 1970 r. pod logiem nieistniejącej już linii Pan American Airways. W barwach Air France zadebiutował cztery lata później i od tego czasu przewiózł dla firmy ponad 250 mln pasażerów. 

 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu izamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu. Zapoznaj się z regulaminem.

Teksty Polskiej Agencji Prasowej

Komentarze

Wiadomości dnia na Logistyka.pb.pl


News

Decyzyjny unik jest sensowny

Igrzyska olimpijskie w Rio...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na wtorek,...

Kontrakty terminowe na...
News

Warszawa 1944, Polska 2016

Co roku w okolicach lipca...
News

Przyczyny inne, ale znowu terror

Dramat w Monachium, ale...
News

CHF – czy zdrowy rozsądek wygra?

Mam znajomych, całkiem...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na...

Kontrakty terminowe na...
News

Tak straszno, że aż śmieszno

Nicolas Winding Refn,...
News

Tabloidowa polityka PiS

Dwie okładki w taboidach, słowa „skandal” i „koryto+”...
Najlepsze blogi o biznesie

Wideo »

Nowy fotel biurowy RS jest w zasadzie sportowym siedzeniem, które znaleźć można w różnych wersjach kultowego modelu 911, ale zaprojektowanym do użycia w pomieszczeniach. Fotel jest elektrycznie regulowany, obity skórą Alcantra i ma wytłoczony emblemat niemieckiej marki.  

Portal worldcarfans.com informuje, że potencjalni nabywcy muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 6750 USD, czyli w przeliczeniu na polską walutę około 25 tys. złotych.

Porsche zmieni twoje biuro (WIDEO)

Sekcje

Oferty Pulsu Biznesu