pb.pl
w schowku Tylko dla zalogowanych czytelników
zaloguj się
lub zarejestruj
dodaj do schowka

Lotniska zainwestują 2,3 mld zł

KUP LICENCJĘ
Dominik Sipiński
Pin It email print

Prawie 2,3 mld zł planują zainwestować do 2025 r. porty regionalne. Najwięcej Wrocław i… Radom.

 

Notowania

ORZEL

Inwestycje w infrastrukturę 11 lotnisk zrzeszonych w Związku Regionalnych Portów Lotniczych (ZRPL) pochłoną do 2025 r. 2,276 mld zł — wynika z ankiety przeprowadzonej przez ZRPL. Za ponad połowę planowanych wydatków odpowiadają trzy lotniska: Wrocław i Radom, które chcą wydać po ok. 450 mln zł, i Kraków planujący inwestycje za 330 mln zł. Najskromniejsze plany mają lotniska w Lublinie i Szymanach, które zadeklarowały nakłady na poziomie odpowiednio 50 i 40 mln zł. Inwestycje we Wrocławiu obejmą infrastrukturę dla linii lotniczych i dla pasażerów.

— W latach 2023-25 planujemy rozbudowę terminalu za 200 mln zł. 100 mln zł będzie kosztowała rozbudowa płyty postojowej i dróg kołowania w latach 2022-24, a za 65 mln zł w latach 2018-22 kupimy sprzęt dla działu utrzymania lotniska i lotniskowej straży pożarnej oraz urządzenia do kontroli bezpieczeństwa — informuje Monika Półtorzycka-Jon, odpowiedzialna za marketing i PR wrocławskiego lotniska. Port zamierza też rozbudować parkingi, zbudować magazyn paliw, płytę do odladzania samolotów i drogę szybkiego zejścia, którą samoloty mogą szybciej opuścić pas startowy. 

Inwestycyjne ambicje na miarę Wrocławia ma port w Radomiu, który w tym roku odprawi niecałe 10 tys. pasażerów (Wrocław prawie 2,5 mln).

— Inwestycje powinny upodobnić radomskie lotnisko pod względem infrastruktury i funcjonalności do innych portów — uważa Kajetan Orzeł, rzecznik portu. Twierdzi, że najpilniejsze inwestycje za 100 mln zł to m.in. wydłużenie pasa startowego o 500 m (co umożliwi lądowanie większych samolotów), budowa systemu wspomagającego lądowania ILS, rozbudowa dróg kołowania i płyty postojowej.

— Pozostałe inwestycje, m.in. docelowy terminal pasażerski, budynki lotniskowej straży pożarnej, biurowce, kilka płyt postojowych i hangary, są w planie wieloletnim. Nie wydaje się, by była to kwestia najbliższych kilku lat — zastrzega Kajetan Orzeł.

Radomskie inwestycje nie są precyzyjnie zaplanowane, bo wciąż nie wiadomo, skąd lotnisko ma wziąć na nie pieniądze. W Krakowie najważniejszą z planowanych inwestycji jest droga startowa. 

banner-przejscie-premium

© Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

1 Komentarze

Demaskator 2016-12-21

Na lotnisku w Radomiu płacić ludziom aby latali?

Wiadomości dnia na Logistyka.pb.pl


Wideorelacja z XIII Forum Polskich Menedżerów Logistyki

Wideo »

Nowy fotel biurowy RS jest w zasadzie sportowym siedzeniem, które znaleźć można w różnych wersjach kultowego modelu 911, ale zaprojektowanym do użycia w pomieszczeniach. Fotel jest elektrycznie regulowany, obity skórą Alcantra i ma wytłoczony emblemat niemieckiej marki.  

Portal worldcarfans.com informuje, że potencjalni nabywcy muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 6750 USD, czyli w przeliczeniu na polską walutę około 25 tys. złotych.

Porsche zmieni twoje biuro (WIDEO)

Sekcje

Oferty Pulsu Biznesu