pb.pl
w schowku Tylko dla zalogowanych czytelników
zaloguj się
lub zarejestruj
dodaj do schowka

Taksówki z nogą na gazie

KUP LICENCJĘ
Karol Jedliński
Pin It email print

Mytaxi i iTaxi czują się mocne na polskim rynku. Chcą przejmować tradycyjne korporacje i zapowiadają szalone zwyżki w 2017 r.

 

Notowania

dolar

800 mln USD wydanych na zdobywanie rynku przez Ubera w trzecim kwartale 2016 r. robi wrażenie. Nad Wisłą to jednak nie Uber najmocniej postawił na wzrost napędzany potężnymi pieniędzmi. To wyróżnik Mytaxi, należącego do Daimlera.

— Inwestujemy bardzo dużo w rozwój. Znamy swój maksymalny koszt pozyskania użytkownika, przy którym ten biznes ma sens. Kampanie efektywnościowe, programy poleceń użytkowników za pomocą kodów zniżkowych czy promocję -50 proc. sprawdzamy właśnie w ten sposób. Rośniemy bardzo szybko i w 2017 r. nie zamierzamy zwalniać — mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Mytaxi w Polsce. Efekt? Dzięki akcjom promocyjnym przez kilka miesięcy w roku Mytaxi jest tańsze od Ubera i w 2016 r. zwiększyło obroty o 300 proc.

W 2017 r. cele są na podobnym — o ile nie wyższym — poziomie.

Krzysztof Urban twierdzi, że w Warszawie, odpowiadającej za połowę rynku taksówkarskiego w Polsce, Mytaxi jest już na podium. Więksi są jedynie dwaj tradycyjni gracze, budujący biznes od kilkudziesięciu lat — sieci Sawa i Ele. Jeśli jednak spółka Daimlera zrealizuje zapowiedzi, to za rok będzie liderem w przychodach.

— Idziemy swoją drogą. Zatrudniłem grupę menedżerów z dużym doświadczeniem rynkowym, znających lokalną specyfikę. Mamy jasny plan: finansowania wystarczy nam na kolejne kilka kwartałów, a do tego czasu, jeszcze w 2017 r., będziemy rentowni. Dlatego bardzo dbamy o efektywny marketing — podkreśla Lech Kaniuk, który właśnie został prezesem iTaxi (dotychczasbył szefem operacyjnym spółki). Za Lechem Kaniukiem przemawia mocne CV — to współtwórca sukcesu i udziałowiec Pizza Portalu oraz Delivery Hero, idącego właśnie na giełdę z wyceną nawet około 5 mld USD.

— Pozostajemy na kursie b2b i rozbudowujemy call center, bardzo ważne dla naszych klientów. Zaczynamy też współpracę z producentami samochodów hybrydowych, będziemy je oferować naszym kierowcom na atrakcyjnych warunkach — twierdzi Lech Kaniuk. Patrząc na mapę dostępnych taksówek w aplikacji iTaxi, przyznaje, że już teraz mógłby zagospodarować nawet dwa razy więcej samochodów w sieci — i to z zachowaniem wskaźników bliskich rentowności.

banner-przejscie-premium

 

© Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Wiadomości dnia na Logistyka.pb.pl


Wideorelacja z XIII Forum Polskich Menedżerów Logistyki

Wideo »

Nowy fotel biurowy RS jest w zasadzie sportowym siedzeniem, które znaleźć można w różnych wersjach kultowego modelu 911, ale zaprojektowanym do użycia w pomieszczeniach. Fotel jest elektrycznie regulowany, obity skórą Alcantra i ma wytłoczony emblemat niemieckiej marki.  

Portal worldcarfans.com informuje, że potencjalni nabywcy muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 6750 USD, czyli w przeliczeniu na polską walutę około 25 tys. złotych.

Porsche zmieni twoje biuro (WIDEO)

Sekcje

Oferty Pulsu Biznesu