pb.pl
w schowku Tylko dla zalogowanych czytelników
zaloguj się
lub zarejestruj
dodaj do schowka

E-myto na wokandzie

KUP LICENCJĘ
Katarzyna Kapczyńska
Pin It email print

Asseco oraz IDS-BUD uważają, że drogowa dyrekcja faworyzuje Kapscha w przetargu na system poboru opłat. Poskarżyły się KIO.

 

Notowania

DOMDEV, euro

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) do 20 stycznia 2017 r. czeka na zgłoszenia firm, chcących brać udział w przetargu na system poboru opłat. Termin może jednak zostać wydłużony, bo dwóch potencjalnych uczestników, Asseco oraz IDS-BUD, oprotestowało przetarg w Krajowej Izbie Odwoławczej (KIO). Uważają, że drogowa dyrekcja faworyzuje Kapscha, czyli obecnego operatora systemu viaToll. Jego umowa z GDDKiA kończy się w listopadzie 2018 r., dlatego dyrekcja musiała ogłosić przetarg.

Zastrzeżenia Asseco oraz IDS-BUD budzą m.in. zapisy dotyczące wymaganego wieloletniego doświadczenia kadry kierowniczej, którą dysponować musi przyszły wykonawca. Asseco zwraca na przykład uwagę na konieczność posiadania co najmniej 5-letniego doświadczenia zawodowego przy wdrażaniu minimum jednego systemu poboru opłat typu free-flow przez kierowników ds. wdrożenia i do spraw operacyjnych oraz eksperta elektronicznego systemu poboru opłat.

„Większość europejskich systemów poboru opłat działa krócej niż 5 lat. Jednymi z nielicznych systemów działających dłużej niż 5 lat są systemy w Austrii oraz Czechach, których wykonawcą była firma Kapsch” — napisano w piśmie Asseco skierowanym do KIO.

Przedstawiciele spółki zwracają także uwagę na inne zapisy w dokumentacji, które — ich zdaniem — są korzystne dla obecnego zarządcy systemu. Przypominają, że GDDKiA zakłada przyłączenie do niego 1,9 tys. km nowych autostrad i dróg ekspresowych. Obecnie viaToll obejmuje 3,3 tys. km szybkich tras.

banner-przejscie-premium

© Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Wiadomości dnia na Logistyka.pb.pl


Wideorelacja z XIII Forum Polskich Menedżerów Logistyki

Wideo »

Nowy fotel biurowy RS jest w zasadzie sportowym siedzeniem, które znaleźć można w różnych wersjach kultowego modelu 911, ale zaprojektowanym do użycia w pomieszczeniach. Fotel jest elektrycznie regulowany, obity skórą Alcantra i ma wytłoczony emblemat niemieckiej marki.  

Portal worldcarfans.com informuje, że potencjalni nabywcy muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 6750 USD, czyli w przeliczeniu na polską walutę około 25 tys. złotych.

Porsche zmieni twoje biuro (WIDEO)

Sekcje

Oferty Pulsu Biznesu